wz

 

LOGICKÉ  NESMYSLY  VE  FILMECH


Muselo to přijít. Rozhodnul jsem se založit rubriku, jejíž název vidíte nahoře. Vzhledem k tomu, že jsem naprostý filmový fanatik
v pravém slova smyslu, a občas vidím naprosté šílenosti ve filmech o kterých potom píši v Myšlenkách ve kterých nemají co dělat,
muselo to vyústit v založení této rubriky.

V této rubrice se budu zabývat naprostými nesmysly, které vidím ve filmech. Týká se výhradně
tzv. vážných filmů a béčkových filmů. Netýká se komedií a parodií, kde jsou tyto nesmysly
součástí scénáře.

Nesnáším už tolik věcí, že nevím kterou z nich mám nesnášet víc. Samozřejmě o nich nemohu psát. Jak jinak, že ?
Ale řeknu vám dvě perličky. Každý kd mě zná, ví, že jsem filmový fanatik. Takže ty dvě věci se budou týkat filmů.
Může mi někdo vysvětlit, proč sanitky a záchranáři a hasiči když jedou k hořícímu letadlu, které dle scénáře přistálo na ploše,
houkají a blikají jak šílení, když na té ploše není naprosto nic, co by jim bránilo v cestě !!! Plocha je holá a prázdná jak vymetená !!
Nikdo jim nezavazí, nemají koho zvukem a světly upozorňovat, že jedou k nehodě, aby jim uhnuli z cesty.
Prostě je to jen pro efekt filmu. A to strašně nesnáším.
Druhá věc - a ta se asi netýká jen filmů :
Může mi někdo vysvětlit, proč když policajti odzbrojí zločince, spoutají mu ruce za zády a on leží tváří k zemi, tak proč jich stojí
nejméně 5 nebo 6 nad ním a míří na něj pistolí ? To je tak debilní, že nemám slov. Jediný co ten zločinec na zemi může
udělat, je to, že by si usral. To je tak všechno.
Ale to se netýká jen filmu. To jsem viděl i ve zprávách v TV, že na spoutaného, ležícího na zemi, mířili pistolemi
a ještě na něj řvali ze všech sil. To ho asi chtěli uřvat k smrti ? Tady bych zase spíš odhadoval, že to viděli
v nějakém filmu. Protože řvát a mířit pistolí na někoho kdo leží spoutaný na zemi obličejem dolů,
je holá  PITOMOST !!
Co z těch dvou věcí, vám připadá blbější ?

Nedávno jsem viděl dvě opravdový bomby a dokonce v jeden večer. Na jednom programu dávali film "Měsíc v ohrožení" a
a na dalším programu zase nějaký letadlo v ohrožení. Přepínal jsem mezi oběma filmy abych si je vychutnal oba dva a řičel
jsem u toho smíchy. Měsíc v ohrožení spočíval v tom, že do měsíce narazil meteor a rozštípnul ho. Teda ten měsíc.
Tak tam poslali odborníka z demoliční čety raketoplánem hehehehehe, a ten přišel na to, že když tam hodí atomku,
tak se ta prasklina měsíci svaří. Ano, čtete dobře, prasklina se svaří !! hehehehehehe.
Hodí teda do té praskliny, která je 100x větší než Grand Canyon atomku a ono se to svaří a prasklina se opět
spojí k sobě. hehehehehehe...to už sem ležel mrtvej na podlaze a řezal sem se smíchy. Mezitím ovšem na dalším programu
se v letadle v kterém letělo 250 lidí, přesunuly zavazadla po nějakým nárazu na zadek letadla a letadlu hrozilo rozpůlení.
Hrdina pilot navrhnul, že teda předek letadla zatopí vodou hehehehe  a to letadlo se vyrovná hehehehehe  masakrrrrrr  hehehe...
Hlavně musíte vědět, že to vše bylo ve výšce 8.000 metrů !!!!!
No jo, ale kde vzít vodu, že ? Já už su mrtvej aji když to píšu hhehehe...tak přiletělo další letadlo a spustilo k nim
normální, obyčejnou hasičskou hadici hehehehe, oni ji vtáhli do letadla, nechtějte vědět jak, a začali napouštět vodu hehehe...
Napustili vodu, mezitím se lidi dusili, protože neměli kyslík na dýchání hehehehe a letadlo se vyrovnalo hahahah hehehe....
Šťastně přistáli a všichni v řídící věži i v letadle tleskali. Tleskali i v té řídící věži s tím dělníkem-kosmonautem....
Oni prostě ve všech filmech amíci tleskají. Já jsem tleskal taky, protože takhle jsem neřval smíchy už hodně dlouho !!!
Prostě mazec - všem doporučuji déčkové akční filmy hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe.....

Aby tady v tom nebyl bordel (pro slušné chaos), tak musím založit rubriky pro jednotlivé kraviny.
Tyto rubriky budou průběžně doplňovány dle toho co ve filmu uvidím, nebo co mě napadne.

A U T A, KTERÁ  NĚKOHO  PRONÁSLEDUJÍ

Všimnuli jste že když auto honí nějakého chodce, tak ten honěný zásadně NIKDY neuhne nikam, kam by to auto za ním
již nemohlo ? Ve městech jsou to uličky, průchody, vchody...atd. V lese může uhnout mezi stromy, nebo na různé
srázy či rozvaliny...atd. Ale on nééé. On prostě poběží zásadně rovně před autem a pokud možno tak aby to auto do něj mohlo narazit.
Ovšem kdyby tam uhnul, co by pak to auto dělalo ? Co by si počal chudák režisér ?

Ale totéž platí pro jakékoli pronásledování. Ať už hrdinu honí auto, vlak, motorka, nebo záporný hrdina, nebo třeba mravenec.

A U T A, KTERÁ  JSOU  PRONÁSLEDOVÁNA

Pronásledované auto vždy pojede tak, aby se NIKDY neztratilo svému pronásledovateli, ale co je hlavní,
vždy pojede tak, aby se pokud možno co nejefektivněji mohlo vybourat, herec z něj vyskočí, auto vybuchne takovou
silou, že muselo mít naloženo určitě 20 tun dynamitu a hlavní hrdina vyskočí a letí vzduchem a v pozadí je zabírán mohutný výbuch
auta, provázený výkřikem hrdiny se slovy : áááááááá....!!!
Měl jsem možnost vidět vybuchnout auto a všichni kolem stáli ani se nehnuli, akorát si zakryli uši,
protože to byla fakt pecka.


A U T A, NA  KTERÁ  JE  STŘÍLENO

Během filmu vidíte detektiva, nebo agenta, jak na cvičební střelnici nasype ve stoje všechny střely do středu terče,
plná úspěšnost. Za dvacet minut jej vidíte znovu, jak stojí a střílí na odjíždějící auto a netrefí se ani jednou. Netrefí se do auta
které je 100x vetší než terč na střelnici. Už je mi z toho opravdu špatně. Není vyjímkou, že ten samý borec
se na konci filmu trefí jedinou střelou do jedoucího auto řidiči přímo mezi oči.
A to už je opravdu mazec.

PŘEJMENOVÁNÍ  FILMŮ

Dávat filmům zcela jiné názvy než pod jakými jsou uvedeny v originále je opravdu českou specialitou.
Nejotřesnější příklad je film "American Pie", který u nás nazvali "Prci, prci, prcičky"!!! Co to má společného s původním
názvem netuší vůbec nikdo. Představte si že by třeba český film "Pelíšky", venku nazvali "Špatně ustlané postele".
Například skvělý film "The Bourne Identity" u nás přejmenovali na debilní "Agent beze jména" !!
Takhle se dá pokračovat do nekonečna. Film "Temný hrad" se u nás klidně může jmenovat "Ranní rosa na paloučku".
Je to fakt debilní. Vrcholem všeho je pojmenování filmu "The Messengers" na české "Zkáza domu slunečnic"!!!

OBRAZ  VE  VÍCE  OKNECH

Už jste určitě zažili moment kdy se na obrazovce objeví různá okna ve kterých se se něco děje. Mezi námi, ono se
tam neděje vůbec nic důležitého. Ale je známo že lidské oko nemůže sledovat více než jeden pohyblivý obrázek.
Takže celý tento efekt je úplně k ničemu, akorát to člověka nasere. Jenom režisér stříká nadšením a říká si jaký je génius.
U mě je to blbec.

SEX  VE  FILMU

Mohl by to asi být nejdelší odstavec v těchto mých úvahách. Ale nebude. Sex ve filmu je prostě na nic a o ničem
a pouze vyplňuje čas a stopáž filmu. Kdo chce sex, tak si jej prostě zařídí sám doma, nebo si půjčí nějaký péčko.
V obyčejném filmu je to jenom zdržování děje a přehršle zpomalených záběrů, které mají být "sexy".

STŘELY

Všimli jste si že střely ať již do těl obětí, nebo do aut, dokonce i do zdí, vybuchují vždy směrem ven ?? Je to absolutní
kravina, neboť vstřel (vstup kulky) musí být vždy prohnut dovnitř. Nikoli ven. Ven je otevřen výstup kulky. On je to
velký technický problém, protože filmaři potřebují detail průstřelu a tak se použijí mikro-výbušky. Jenže ty vždy explodují
směrem ven, takže je to průšvih. Vypadá hrozně debilně když vidím prostřílené auto ve filmu a všechny vstupní otvory
po kulkách jsou otevřeny směrem ven.


ZVONĚNÍ  TELEFONU

Zvonění telefonů ve filmu mě opravdu přivádí k nepříčetnosti. Je to jedna z nejnelogičtějších věcí ve filmech vůbec.
Znáte to - zazvoní telefon a v něm se ozve výhružný hlas, nebo hlas úchyla který prostě jen otravuje. Filmová postava
(z 99% je to žena) zvedne telefon poprvé a poslouchá a znepokojená jej položí. Zazvoní podruhé, zvedne jej a už je vyděšená.
Zazvoní potřetí, počtvrté, popáté....ona je již na pokraji nervového zhroucení a vyšiluje a pobíhá po bytě....atd atd.
Logické je, že jej po prvním nebo nejdéle po druhém zazvonění prostě vypnu a je to. Tak se to dělá v normálním
životě a je to prosté a logické a jednoduché. Scénáristé jsou buď retardovaní, nebo si myslí, že je retardovaný
divák. Obojí je špatně.


Viděl jsem film (navíc dvoudílný) "Mlhy Avalonu", známé téma o králi Artušovi...atd.
Děs-běs !! Větší hrůzu jsem neviděl. Z Avalonu udělali jakési hnízdo vykotlané ve skalách, všechno se topilo v mlze,
protože je to levné zakouřit všechno mašinkama aby nebyly vidět letadla a baráky na březích, no a vrcholem všeho bylo,
že z pohanské bohyně Viviany, nakonec udělali pannu marii. No to už je šílenství !!!!
NEMÁM  CO  DODAT .

PŘESTŘELKY  VE  FILMU

Tak to je kapitola sama pro sebe !!! Nejšílenější nesmysly ve filmech jsou právě přestřelky. Začne to v devadesáti procentech
tak, že všichni současně vytáhnou pistole a míří na sebe. A co je nejhorší ? Kamera vám nabízí detailní pohledy ne jejich xichty
jakoby to někoho zajímalo. Střih na oči, rty, obočí, čelo (které je pochopitelně zpocené), o to vše aspoň desetkrát po sobě.
A potom to někdo zmáčkne. Chaos. Nikdo se do nikoho netrefí, i když stojí 5 metrů od sebe. V reálu by to skončilo
během deseti vteřin. Ve filmu to trvá nejméně pět minut a většina přežije. Protože jinak by v tom filmu neměl už kdo hrát, že ?
Co je ovšem nejhorší ? Spočítejte si (hlavně ve westernech) kolik lidí je tam na začátku přestřelky. Dejme tomu že je jich
tam deset. Skončí přestřelka a napočítáte jich klidně dvanáct. Jednou jsem jich napočítal o šest víc. Katastrofa. Režisér by neměl
spoléhat na to, že většina diváků jsou debilové. Já tedy rozhodně nejsem.


DĚJ  KAŽDÉHO  FILMU  V  JEDNÉ  VĚTĚ

Na začátku filmu se něco posere a zbytek filmu se to napravuje, nebo ne.